Державна екологічна
інспекція Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) (далі - Інспекція) (ідентифікаційний код 43879780) є міжрегіональним територіальним органом Державної екологічної інспекції
України (далі – Держекоінспекція) та їй підпорядковується.
Основними завданнями Інспекції є реалізація повноважень Держекоінспекції у
межах Миколаївської та Одеської областей.
Функції, повноваження та напрями діяльності
Інспекція відповідно до покладених
завдань:
1. Узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до
її компетенції, готує та вносить в установленому порядку пропозиції до
Держекоінспекції щодо його
вдосконалення.
2. Здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними
органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої
влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм
повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та
організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами
України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами -
нерезидентами вимог законодавства:
1)
про екологічну та радіаційну безпеку;
2)
про охорону земель, надр;
3)
про охорону, раціональне використання вод та
відтворення водних ресурсів;
4)
про охорону атмосферного повітря;
5)
про охорону, захист, використання та відтворення
лісів;
6)
про раціональне використання, відтворення і
охорону об’єктів тваринного світу;
7)
про охорону, використання і відтворення водних біоресурсів;
8)
щодо наявності дозволів, лімітів та квот на
спеціальне використання природних ресурсів, дотримання їх умов;
9)
про охорону, утримання і використання зелених
насаджень;
10)
про використання, охорону і відтворення об’єктів
рослинного світу;
11)
щодо дотримання правил створення, поповнення,
зберігання, використання та державного обліку зоологічних, ботанічних колекцій
і торгівлі ними;
12)
з питань дотримання положень Конвенції про
міжнародну торгівлю видами дикої фауни і флори, що перебувають під загрозою
зникнення (CITES);
13)
під час ведення мисливського господарства та
здійснення полювання;
14)
про збереження об’єктів рослинного та тваринного
світу, занесених до Червоної та Зеленої книг України, формування, збереження і
використання екологічної мережі;
15)
про охорону і використання територій та об’єктів
природно - заповідного фонду;
16)
з питань поводження з відходами;
17)
у сфері хімічних джерел струму в частині
забезпечення екологічної безпеки виробництва хімічних джерел струму та
утилізації відпрацьованих хімічних джерел струму, ведення обліку обсягів накопичення
відпрацьованих хімічних джерел струму та передачі їх для утилізації;
18)
щодо дотримання вимог реєстрації в суднових
документах операцій із шкідливими речовинами та сумішами;
19)
щодо дотримання заходів біологічної і генетичної
безпеки стосовно біологічних об’єктів природного середовища під час створення,
дослідження та практичного використання генетично модифікованих організмів у
відкритій системі;
20)
у сфері озоноруйнівних речовин та фторованих
парникових газів.
3. Проводить перевірки (у тому числі
документальні) із застосуванням інструментально-лабораторного контролю, складає
відповідно до законодавства акти за результатами здійснення державного нагляду
(контролю) за додержанням вимог законодавства з питань, що належать до її
компетенції, надає обов’язкові до виконання приписи щодо усунення виявлених
порушень вимог законодавства та здійснює контроль за їх виконанням, здійснює
лабораторні вимірювання (випробування).
4. Здійснює державний ринковий нагляд в межах сфери своєї відповідальності.
5. Надає територіальним органам центральних органів виконавчої влади,
місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування приписи
щодо зупинення дії чи анулювання в установленому законодавством порядку
дозволів, ліцензій, сертифікатів, висновків, рішень, лімітів, квот, погоджень,
свідоцтв на спеціальне використання природних ресурсів, викиди і скиди
забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, поводження з
небезпечними хімічними речовинами, транскордонне переміщення об’єктів рослинного
і тваринного світу (у тому числі водних живих ресурсів), а також щодо
встановлення нормативів допустимих рівнів шкідливого впливу на стан
навколишнього природного середовища;
вносить до відповідного органу ліцензування подання про позбавлення
ліцензіата права на провадження виду господарської діяльності.
6. Звертається до суду із позовом щодо:
обмеження чи зупинення діяльності
підприємств і об’єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності,
якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону
навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних
ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів в атмосферне
повітря забруднюючих речовин, впливу фізичних та біологічних факторів, лімітів
скидів забруднюючих речовин;
визнання протиправними дій чи бездіяльності фізичних і юридичних осіб,
фізичних осіб-підприємців, органів державної влади та місцевого самоврядування,
їх посадових осіб, про визнання недійсними індивідуальних актів або їх окремих
частин, правочинів, що порушують вимоги законодавства про охорону навколишнього
природного середовища.
7. Вимагає затримання судна в установленому законом порядку.
8. Вносить у встановленому порядку територіальним органам центральних
органів виконавчої влади, місцевим органам виконавчої влади та органам
місцевого самоврядування вимоги щодо приведення у відповідність із
законодавством прийнятих ними рішень з питань, що належать до компетенції
інспекції.
9. Складає протоколи про адміністративні правопорушення та розглядає справи
про адміністративні правопорушення, накладає адміністративні стягнення у
випадках, передбачених законом.
10. Пред’являє претензії про відшкодування шкоди, збитків і втрат,
заподіяних державі внаслідок порушення законодавства з питань, що належать до
її компетенції, та розраховує їх розмір, звертається до суду з відповідними
позовами.
11. Вживає в установленому порядку заходів досудового врегулювання спорів,
виступає позивачем та відповідачем у судах.
12. Вживає відповідно до закону заходів щодо припинення самовільного
користування надрами та забудови площ залягань корисних копалин з порушенням
установленого порядку.
13. Проводить у пунктах пропуску (пунктах контролю) через державний кордон
перевірку дотримання вимог законодавства про радіаційну безпеку в разі
виявлення органом (підрозділом) Держприкордонслужби транспортних засобів,
вантажів та іншого майна з перевищенням допустимого рівня іонізуючого
випромінювання та надає дозвіл або забороняє пропуск через державний кордон
транспортних засобів, вантажів та іншого майна за результатами такої перевірки.
14. Здійснює розгляд звернень громадян, підприємств, установ та організацій
з питань, пов’язаних із діяльністю Інспекції.
15. Вносить у встановленому порядку
Голові Держекоінспекції пропозиції щодо: видачі, зупинення дії чи анулювання в
установленому законодавством порядку дозволів, ліцензій, сертифікатів,
висновків, рішень, лімітів, квот, погоджень, свідоцтв на спеціальне
використання природних ресурсів, викиди і скиди забруднюючих речовин у
навколишнє природне середовище, поводження з небезпечними хімічними речовинами,
транскордонне переміщення об’єктів рослинного і тваринного світу (у тому числі
водних біоресурсів), а також щодо встановлення нормативів допустимих рівнів
шкідливого впливу на стан навколишнього природного середовища.
16.Забезпечує інформування громадськості про реалізацію державної політики
з питань, що належать до компетенції Інспекції.
17. Бере участь у формуванні державного замовлення на підготовку фахівців у
відповідній сфері.
18. Здійснює інші повноваження, визначені законом.