Державною екологічною інспекцією Південно-Західного
округу (Миколаївська та Одеська області) у квітні місяці проведено перевірку
Благодатненської сільської ради (Миколаївська область) в частині здійснення делегованих їй повноважень органу виконавчої влади,
вимог природоохоронного законодавства.
Під час проведення планового заходу на території Благодатненської територіальної громади, у межах населених пунктів, було встановлено факт
несанкціонованого розміщення відходів та виявлено шість місць їх розміщення, за
межами приватних земельних ділянок, що свідчить про незадовільний санітарний стан територій та об’єктів
благоустрою в населених пунктах громади.
Виконавчому комітету Благодатненської сільською радою та
сільському голові Благодатненською сільською радою надано припис щодо розгляду на найближчій черговій або позачерговій сесії Виконавчого комітету
Благодатненської сільської ради питання щодо забезпечення ліквідації
несанкціонованих сміттєзвалищ розташованих в межах с. Благодатне, с. Воєводське, с. Садове та с.
Любоіванівка, та надання Державній екологічній
інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) копії
Рішень (актів органів місцевого самоврядування, прийнятих з питання здійснення
делегованих повноважень органів виконавчої влади), відносно розгляду питання
пов’язаного з ліквідацією сміттєзвалищ розташованих в межах території Благодатненської територіальної
громади.
Згідно статті 12 Земельного Кодексу України, до повноважень сільських,
селищних, міських рад, у галузі земельних відносин, належить здійснення
державного контролю за використанням та охороною земель у межах та порядку,
встановлених законом.
Відповідно до статей 26, 30, 33, 42, 55 Закону України "Про місцеве
самоврядування в Україні" до компетенції та повноважень сільських,
селищних, міських рад у межах і формах, визначених Конституцією і законами
України, належить вирішення питань охорони довкілля, розгляду звернень громадян
та доступу до публічної інформації.
Останнє реалізується зокрема шляхом організації управління відходами
(підпункт 6 пункту "а" частини 1 ст. 30 Закону України "Про
місцеве самоврядування в Україні").
Відповідно до статті 16 Закону України "Про охорону навколишнього
природного середовища" державне управління в галузі охорони навколишнього
природного середовища здійснюють місцеві ради та виконавчі органи сільських, і селищних, міських рад.
Заходи здійснення державного контролю у сфері охорони навколишнього природного середовища передбачені статтею 35 Закону України
"Про охорону навколишнього природного
середовища" та підпунктом 1 пункту "б" частини першої статті 33
Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Компетенція виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі охорони навколишнього природного середовища визначена
статтею 19 України "Про охорону навколишнього природного середовища".
Крім того, статтею 10 Закону України "Про благоустрій населених
пунктів" визначено повноваження сільських, селищних і міських рад та їх
виконавчих органів у сфері благоустрою населених пунктів.
Вказаними нормативно-правовими актами місцеві органи виконавчої влади є
відповідальними за вжиття заходів щодо управління відходами на підконтрольній
їм адміністративній території.
Зокрема, згідно п.7 ч,2 ст.26 Закону України "Про управління
відходами" до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських
рад у сфері управління відходами належить забезпечення ліквідації
несанкціонованих сміттєзвалищ у межах населених пунктів.
Відповідно до частини четвертої статті 143 Конституції України та частини
другої статті 76 Закону України "Про місцеве самоврядування в
Україні" Постановою Кабінету Міністрів України від 9 березня 1999 №339
затверджено Порядок контролю за здійсненням органами місцевого самоврядування
делегованих повноважень органів виконавчої влади.
Відповідно до статті 74 Закону України "Про місцеве самоврядування в
Україні", органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть
відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою,
юридичними і фізичними особами.
З урахуванням ч.4 статті 42 Закону України "Про місцеве самоврядування
в Україні", сільський, селищний, міський голова забезпечує здійснення у
межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній
території, додержання Конституції та законів України, виконання актів
Президента України та відповідних органів виконавчої влади. Голова також
організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її
виконавчого комітету.
Згідно ч.5, статті 42, ч.5 статті 51, ч.2 статті 54 Закону України
"Про місцеве самоврядування в Україні" сільський, селищний, міський
голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом
повноважень, має контролювати питання належної роботи виконавчих органів
місцевої ради, та забезпечення виконання ними як їхніх власних (самоврядних),
так і делегованих повноважень.