В реаліях нашого
часу актуальним є питання нафтових забруднень Чорного моря. Часто ми чуємо про
«зниклі з радарів над Чорним морем літаки», «уражені військові судна» та інші
приємні нам новини, але ми не помічаємо в цих новинах наслідки для екосистеми
Чорного моря.
Нафтові
забруднення належать до числа найбільш небезпечних за своїми наслідками на
морську середу: нафта є смертельною для риб, молюсків та інших морських
мешканців.
В мирні часи з
ліквідацією розливів нафтопродуктів найчастіше стикались в портах, де було
скупчення морського транспорту та безпосередньо проводились операції з
нафтопродуктами.
Саме там, для
ліквідації нафтового забруднення води, місця негайно локалізувалися бонами. Для
збору основної маси розлитих нафтопродуктів використовують нафтосміттєзбирачі
(НМС), а для збору нафти на мілководді - малогабаритні переносні нафтозбірні пристрої
(скімери).
Всі ці методи
малоефективні, коли нафта розтеклася тонкою (райдужною) плівкою по водній
поверхні або перейшла в емульгований стан. Саме такі «нафтовмісні плівки»
найчастіше спостерігаються при збитих літаках чи потоплених судах.
Такі плівки в
сучасному світі руйнуються за допомогою сорбентів, але недоліком
сорбентів є необхідність їхнього збирання.
Бойові дії та
розташування таких плям далеко в морі, не дають можливості боротися в реальному
часі з цими нафтовими забрудненнями і наслідки для екосистеми Чорного моря ми
дізнаємось лише згодом.