Червоний дизель (Red Diesel), або Agrardiesel/Heizöl у Німеччині, — це паливо з червоним маркером, призначене виключно для сільськогосподарської, будівельної та судноплавної техніки, а також для опалювальних систем. Його головна перевага — нижчий акцизний податок, тож коштує він дешевше за звичайний дизель. Проте використовувати його в легкових і вантажних авто чи мотоциклах категорично заборонено.
Хоча за хімічним складом червоний дизель майже не відрізняється від звичайного, Heizöl часто містить більше сірки. Це збільшує рівень викидів сірчистих сполук (SO₂), що сприяють кислотним дощам, а старі двигуни додатково продукують сажу та оксиди азоту (NOx). У Німеччині таке паливо все ще використовують для обігріву будинків, але через шкоду для довкілля уряд активно стимулює перехід на газ, теплові насоси та "зелену" енергетику.
Через різницю в ціні деякі водії намагаються нелегально заливати червоний дизель у звичайні авто. Однак це не лише незаконно — через інший склад пального збільшується кількість шкідливих викидів. Для контролю влада застосовує мобільні лабораторії, які за лічені хвилини виявляють сліди червоного маркера у вихлопах.
Німеччина дотримується суворих екологічних стандартів, а в майбутньому обмеження щодо сільськогосподарського дизеля можуть стати ще жорсткішими. Водночас держава підтримує фермерів і будівельників у переході на біодизель та електротехніку. Тож поступово червоний дизель витісняють екологічно чисті альтернативи. 🌿